CHUMBA Terlingua Gravel Fiets

CHUMBA Frankrijk, Austin, Texas, heeft zojuist de Terlingua uitgebracht, een stalen frame, drop-bar grindfiets met 700c of 651b road plus banden.

De CHUMBA Terlingua is de eerste drop-stuurfiets gemaakt door het in Austin gevestigde bedrijf – bekend om hun Stella en Ursa hardtails. Vince Colvin, Director of Operations, zei dat mensen al een tijdje om een CHUMBA dropbar-fiets vragen. Onze diverse klantenkring en ruiters gaven ons feedback, wat leidde tot de Terlingua. We werden door hen gevraagd om een gravelbike te bouwen waarop ze konden rijden, cyclocrossraces konden winnen, massieve weg-plus-banden konden gebruiken, grote kettingbladen konden verwijderen en dezelfde responsiviteit en hetzelfde comfort konden bieden als onze stalen frames.

De Terlingua is vernoemd naar de spookstad Terlingua , een klein, eigenzinnig gehucht in Zuid-Texas dat de toegangspoort is tot Big Bend National Park en de thuisbasis van het woestijnfeest van Chihuahuan. Vince zegt dat we geweldige tijden beleven aan het rijden van paden met andere mensen en dat we elk jaar een fiets-Q&A houden. De naam vertaalt ruwweg naar drie talen , misschien representatief voor de drie talen die daar worden gesproken, of de samenvloeiing van drie rivieren. Terlingua betekent voor CHUMBA veelzijdigheid en het vermogen geografische grenzen te overstijgen. Vince zegt dat deze fiets veelzijdig is en kan worden gebruikt voor bikepacking, singletrack of cx. Op de weg is het net zo leuk als buiten.

CHUMBA Terlingua Frame Hoogtepunten

Dit zijn enkele framehoogtepunten van CHUMBA USA

Paragon Machine Works roestvrijstalen uitvaleinden met kap

Maakt de kortst mogelijke CX-stijl liggende achtervorklengte van 425 mm mogelijk en alles van 425 mm tot 445 mm voor grind en bikepacking. Het kan ook door as, singlespeed, quick release en Rohloff dropout-inserts lopen.

Maatspecifieke dropouts voor trapas

De maat van de crankarmen wordt bepaald door hoe groot of klein de fiets en de berijder zijn. De drop is ontworpen om een grote speling op het losse grind te geven en agressieve bochten op het parcours en voor cyclocross mogelijk te maken.

Hoeken van de zitbuis, Top Tube Effective en Reach

Dit ontwerp optimaliseert de voorkant van de fiets om de gevreesde overlap met andere frames in deze categorie te verminderen of te elimineren. Het helpt ook om de positie van de rijder op de fiets te kiezen.

Doordachte kabelgeleiding

Soepele kabelbediening is zowel esthetisch als functioneel. Alle shifters en remmen zijn gemonteerd met CNCd-bevestigingen die 1 tot 3 kabels kunnen bevatten. Kabelvrije bovenbuis en staande achtervorken voor gemakkelijk dragen.

Flessenhouders

Lage bidonhouderbevestigingen (binnendriehoek) voor gebruik met halve frametassen, een derde kooibevestiging onder de onderbuis.

Bandenopruiming

Maximale banden van 700c x 50 mm CHUMBA raadt aan om voor de beste prestaties met 650b te gaan als u overstapt op wegen met een maat groter dan 45c.

Extra opruiming

Q-Factor speling voor de luxe dingen, SRAM Red, Shimano Dura-ace, Easton Carbon cranks etc. Kettingblad speling tot 52/36T of 46T 1x ringen

CHUMBA Terlingua Framespecificaties

  • Balhoofdbuis: Oversized balhoofdbuis past op taps toelopende of 1 1/20 cm vorken
  • Vork AC Hoogte: 395 mm as tot kroon met 47 mm offset
  • Trapasschaal: 68 mm BSA BB met Engelse schroefdraad
  • Max. bandenspeling: 700x50c (5 cm)
  • Optimale bandenmaten: 700x32c tot 42c / 650bx40c tot 50c
  • Max. kettingblad: 1x 46T / 2x 52/36T
  • Achteras 14212 Thor-as of 135xQR
  • Q-factor: wist Dura-Ace & Red/Force cranks

Volgens CHUMBA is de balhoofdhoek van Terlingua 0,5 meer slapper dan een standaard CX-fietsgeometrie. Dit zorgt voor een stabieler platform en zorgt ervoor dat het frame niet schokkerig wordt bij hoge snelheden. Dezelfde wielbasis kan worden bereikt door aanpassing aan het onderste uiteinde van de 425 mm-445 mm glijdende kabelsteun. De Terlingua kan worden verlengd om de stabiliteit te krijgen die nodig is voor langeafstandsgrindavonturen. Vince zegt: “Het resultaat is een gravelbike die voorspelbaar stuurt door superloss, grof grind en meer kan dan de meeste gravelbikes op de markt.” Het kan met CX-fietsen met de hoogste snelheden worden bereden en heeft een zeer vergevingsgezind eindpunt wanneer agressief leunen vereist is. Hij voelt zich meer thuis bij CX-racen op hogere snelheid.

Het CHUMBA-team heeft een reeks slangopties voor Terlingua uitgeprobeerd met behulp van een aantal prototypen. Het uiteindelijke ontwerp is een mix van grote double-butted buizen die gedeeltelijk met warmte zijn behandeld. CHUMBA prijst hun Select-buizen als het creëren van stijfheid bij de trapas, een voorspelbare voorkant en compliantie op hobbelig terrein.

Net als bij de Stella en Ursa wordt de Terlingua in eigen huis vervaardigd in hun fabriek in Austin, TX. Vince beschrijft: Door de Terlingua in huis te bouwen, in kleine batches, kunnen we de tijd nemen om elke fiets kunstig te maken. We hebben onze eigen armaturen voor het buigen van buizen, kuiltjes in kettingbladen, lassen en verstekzagen. Hierdoor kunnen we een grotere diversiteit aan geometrienummers leveren die zijn ontworpen om de meeste prestaties uit elke maat Terlingua te halen. Elk frame doorstaat meerdere kwaliteitscontroles die worden uitgevoerd door dezelfde mensen met wie u praat als u belt om te bestellen.

Pre-order de CHUMBA Terlingua in elke gewenste maat, van 50-60 cm. Voor een beperkte tijd kun je elke standaard CHUMBA-kleuroptie kiezen, evenals een paar nieuwe kleurmanieren, waaronder de hierboven getoonde: Team Light Blue, Hero Dirt Matte en Goldenrod. U kunt ook aangepaste soldeerlocaties bestellen. De huidige doorlooptijd is ongeveer drie weken. Ga voor meer informatie naar CHUMBAUSA.com.

Alleen frame Frame met Enve Carbon Fork 10012 Thru Axle
Custom Builds variërend van